هیئت علمدار خور

واحد فرهنگی امامزاده کمال الدین سیدداود

هیئت علمدار خور

واحد فرهنگی امامزاده کمال الدین سیدداود

مشخصات بلاگ

کار ما یک کار فرهنگی است.
ان شاءالله به حرمت خون شهیدان، در فرهنگ سازی هر روز بهتر از دیروز به ما اجازه کار خواهند داد.

پیام های کوتاه
آخرین نظرات
  • ۱۷ آبان ۹۶، ۱۱:۳۰ - baby-center.ir
    عالی
نویسندگان

در سینه زنی ها لخت شویم؟

چهارشنبه, ۲۹ آبان ۱۳۹۲، ۰۸:۰۱ ق.ظ

یکی از سؤالاتی که همیشه مطرح بود این هست که آیا در هنگام عزاداری لخت کردن برای سینه زدن جایز هست یا نه. خیلی از مراجع گفتن عیب نداره و خیلی هم گفته اند مشکل داره. شخصاً وقتی توی خونه هستم جلوی پدر و مادرم با لباس زیر نمی شم و حتما پیراهن به تن می کنم تا حرمت نگه دارم.

در سینه زنی ها لخت شویم؟

حالا چطور در مجلسی که همه ما معتقدیم خانم فاطمه زهرا (س) و امام زمان (عج) حضور دارند خودم رو لخت کنم؟ این بی حرمتی نیست؟ دور از ادب نیست؟ بی حیایی نیست؟

نظر ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله العظمی خامنه ای:

در صورتى که نامحرم نباشد و مستلزم مفسده نباشد، برهنه شدن و سینه زدن جایز است ولى مناسب است با لباس عزادارى انجام بگیرد.

  • کاظم عظیمی

نظرات  (۱)

  • صاحب نظر
  • ما معتقدیم ائمه اطهار (س) در همه حال شاهد و ناظر اعمال ما هستند بنابراین آیا هنگام استحمام هم نباید لباس از تن درآورد؟
    لخت شدن و به سر و سینه زدن به حرمت و یادآور بدن برهنه و عریان و مالامال زخم و جراحت امام حسین (ع) است که البته در زمان خاموش بودن چراغها انجام میشود و این موضوع و نیز رعایت بهداشت باید مدنظر عزاداران محترم باشد تا خدای ناکرده برای ناآگاهان ایجاد انزجار نکند؟!

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی